Sprawozdanie z realizacji III etapu Projeku Edukacyjnego " Pierwsze uczniowskie doświadczenia..."
- Szczegóły
- Kategoria: Realizacja III etapu programu rok 2011
- Administrator
- Odsłony: 1679
Sprawozdanie z realizacji III etapu Projektu Edukacyjnego
" Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy."
III etap Projektu Edukacyjnego " Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" realizowany był w naszej szkole od 2 listopada 2010 roku do 20 czerwca 2011 roku. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską i Europejski Fundusz Społeczny.
?
Głównym celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia.
Praca z dziećmi prowadzona była podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych w ilości 3 godzin tygodniowo. Zajęcia polegały na umożliwieniu uczniom działania we wszystkich dziedzinach aktywności prowadzących do rozwijania kluczowych kompetencji, a mianowicie: językowej, matematyczno-logicznej, wizualno-przestrzennej, ruchowej, muzycznej, przyrodniczej, interpersonalnej i intrapersonalnej. Takie typy inteligencji wyróżnia
Howard Gardner w odniesieniu do dzieci. Wszystkie są równouprawnione, żadna nie jest ważniejsza od innej. Na zajęciach wykorzystywane były środki dydaktyczne zgrupowane w Ośrodkach Zainteresowań.
W Projekcie brały udział wszystkie dzieci z klasy I b, czyli 17 uczniów. Na zakończenie Projektu rodzice otrzymali diagnozę końcową profilu inteligencji swojego dziecka oraz uczestniczyli w spotkaniu pod nazwą "Dzień Rodziny" w dniu 17 czerwca 2011 roku. W czasie pokazu dzieci prezentowały efekty swojej pracy na zajęciach: recytowały wiersze, śpiewały piosenki,zatańczyły taniec a kapeluszami, malowały ilustrację do czytanego im wiersza, kręciły hula-hopami i plastikowymi talerzami, chodziły
na szczudłach itp. Każde dziecko miało możliwość zaprezentowania swoich zdolności i umiejętności. Uczniowie otrzymali na własność pacynki-myszki oraz dyplomy za udział w Projekcie.
W pokazie efektów pracy uczniów wzięło udział 25 rodziców. Wszyscy uczestnicy spotkania świetnie się bawili. Rodzice byli bardzo zadowoleni obserwując swoje dzieci podczas pokazu różnych umiejętności. Spotkanie to na pewno przyczyni się do większej i ściślejszej integracji zespołu klasowego.
Praca z dziećmi prowadzona była podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych w ilości 3 godzin tygodniowo. Zajęcia polegały na umożliwieniu uczniom działania we wszystkich dziedzinach aktywności prowadzących do rozwijania kluczowych kompetencji, a mianowicie: językowej, matematyczno-logicznej, wizualno-przestrzennej, ruchowej, muzycznej, przyrodniczej, interpersonalnej i intrapersonalnej. Takie typy inteligencji wyróżnia
Howard Gardner w odniesieniu do dzieci. Wszystkie są równouprawnione, żadna nie jest ważniejsza od innej. Na zajęciach wykorzystywane były środki dydaktyczne zgrupowane w Ośrodkach Zainteresowań.
W Projekcie brały udział wszystkie dzieci z klasy I b, czyli 17 uczniów. Na zakończenie Projektu rodzice otrzymali diagnozę końcową profilu inteligencji swojego dziecka oraz uczestniczyli w spotkaniu pod nazwą "Dzień Rodziny" w dniu 17 czerwca 2011 roku. W czasie pokazu dzieci prezentowały efekty swojej pracy na zajęciach: recytowały wiersze, śpiewały piosenki,zatańczyły taniec a kapeluszami, malowały ilustrację do czytanego im wiersza, kręciły hula-hopami i plastikowymi talerzami, chodziły
na szczudłach itp. Każde dziecko miało możliwość zaprezentowania swoich zdolności i umiejętności. Uczniowie otrzymali na własność pacynki-myszki oraz dyplomy za udział w Projekcie.
W pokazie efektów pracy uczniów wzięło udział 25 rodziców. Wszyscy uczestnicy spotkania świetnie się bawili. Rodzice byli bardzo zadowoleni obserwując swoje dzieci podczas pokazu różnych umiejętności. Spotkanie to na pewno przyczyni się do większej i ściślejszej integracji zespołu klasowego.