Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III
- Szczegóły
- Kategoria: Indywidualizacja procesu nauczania w kl. I-III
- Administrator
- Odsłony: 2814
W roku szkolnym 2012/2013 w naszej szkole realizowany jest projekt
„Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III bielskich szkół podstawowych”
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
?
W ramach projektu realizowane są następujące rodzaje zajęć:
•zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy,
•zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
•zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
•zajęcia matematyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie
uzdolnionych.
Dzieci na zajęciach zdobywają i doskonalą nowe umiejętności, poszerzają swoją wiedzę a także wyrównują istniejące trudności dydaktyczne w nauce j. polskiego i matematyki.
W ramach gimnastyki korekcyjnej korygowane są wady postawy oraz wyrabiany jest nawyk prawidłowej postawy ciała oraz systematycznych ćwiczeń korekcyjnych.
Na zajęciach wykorzystywane są liczne materiały dydaktyczne, w tym: gry i programy komputerowe, podręczniki i ćwiczenia, gry planszowe oraz liczne pomoce do gimnastyki korekcyjnej uzyskane przez szkołę poprzez udział w projekcie.
Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i rodziców.
Dzieci chętnie uczestniczą w organizowanych zajęciach.