Innowacja pedagogiczna : „Beskidzkimi ścieżkami czyli cztery pory roku w lasach Beskidu Małego”-informacja.
- Details
- Category: Innowacje 2017/2018
- Written by Administrator
- Hits: 1711
Innowacja pedagogiczna : „Beskidzkimi ścieżkami czyli cztery pory roku w lasach Beskidu Małego”
W naszej szkole od dnia 01.09.2017r. prowadzone są działania w ramach innowacji pedagogicznej „Beskidzkimi ścieżkami czyli cztery pory roku w lasach Beskidu Małego”
Adresatami są uczniowie klas 4 – 7 Szkoły Podstawowej nr 26 w Bielsku-Białej oraz zaprzyjaźnionej szkoły Podstawowej w Czernichowie.
Realizowana jest w oparciu o cele i zadania oraz roczny plan pracy szkoły.
Celem innowacji, jest lepsze poznanie i zrozumienie przez młodzież ich najbliższego środowiska przyrodniczego, poznanie własnej „małej ojczyzny”, jej walorów przyrodniczych, krajobrazowych, ekologicznych oraz budowania więzi emocjonalnej z najbliższym regionem.
Na zajęciach koła przyrodniczego uczniowie będą mogli pogłębić i usystematyzować swoją wiedzę o beskidzkim lesie, jego życiu i jego mieszkańcach. Podczas planowanych wycieczek, warsztatów terenowych, młodzież będzie miała okazję podziwiać piękno i bogactwo natury swojego regionu, a spotkania z ciekawymi ludźmi zachęcą ją do głębszego poznawania swojej „małej ojczyzny”. Uczniowie będą mogli również poznać różne dziedziny gospodarki leśnej nie tylko poprzez obserwacje, prelekcje, zwiedzanie, ale także poprzez pracę na rzecz ochrony środowiska pod kierunkiem doświadczonych pracowników leśnych.
Podczas wspólnych zajęć z młodzieżą ze szkoły w Czernichowie , uczniowie będą mogli podzielić się wiedzą i wynikami obserwacji.
Innowacja pedagogiczna ma również na celu poznanie i poszerzanie wiedzy uczniów na temat różnych zawodów związanych z ekologią i ochrona środowiska ( leśnik, ekolog, ornitolog, ratownik GOPR, )
Autorzy innowacji: „Beskidzkimi ścieżkami czyli cztery pory roku w lasach Beskidu Małego”:
Bronisława Seremak-Kos, Urszula Grzędziel, Anna Myszka, Romuald Szyra Dorota Batko,
Bartek Sznepka, Elżbieta Markiewicz.